نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5567
-
الف
+

«شاهرخ خان»: ترجیح می دهم پادشاه سینمای بالیوود باشم تا در هالیوود بازی کنم!

اگر «شاهرخ خان» وارد دنیای بازیگری نمی شد کدام شغل را انتخاب می کرد؟

به گزارش آی فیلم 2،«شاهرخ‌خان» بازیگر مشهور سینمای هند، یکی از سه خان بزرگ بالیوود است که در کنار «عامرخان» و «سلمان‌خان»، بیش از سه دهه است لقب بزرگترین بازیگر سینمای این کشور را به خود اختصاص داده است. این بازیگر فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۸۸ و با حضور در سریال های تلویزیونی آغاز نمود.

اولین فلم سینمایی وی «راجو جنتلمن شده» نام دارد که در سال ۱۹۹۲ به روی پرده سینماها رفت. شاهرخ‌خان در ابتدای کار بازیگری در فلم های موفقی مثل «ترس» و بازیگر در نقش کرکترهای ضد قهرمان بازی کرد و بعد از شهرت فراوانی که در بین تماشاگران کسب کرد، بازی در درام‌های خانوادگی و اجتماعی را آغاز کرد.

در سال های اخیر، شاهرخ‌خان در چند فلم ‌سینمایی حضور یافته که همگی جزو کارهای بسیار پرفروش صنعت سینمای هند بوده‌اند.

شاهرخ خان که هم اکنون در رقابت نزدیکی با سلمان خان و عامرخان قرار دارد، طی یک مصاحبه در پیوند با رقابت با بازیگران جوان گفت: سینما جایی است که هر روز بازیگران تازه در آن از راه می‌رسند. همه ما یک روز کار هنری‌مان را شروع کردیم و بعدها تبدیل به هنرپیشه های مشهور شدیم. از ورود بازیگران جوان و تازه کار نباید ترسید. جلوی ورودشان را هم نمی‌توان گرفت. به حیث یک بازیگر با سابقه، سعی می‌کنم در فلم‌های بهتری بازی کنم تا همچنان مورد توجه تماشاگران و مردم باشم.

شاهرخ خان ادامه داد: این روزها همه سعی می‌کنند متفاوت باشند و شما می‌بیند که فلم های کاملا متفاوتی تهیه و تولید می‌شود. من هم تلاش دارم با این روند همراه باشم. مردم و تماشاگران امروزی خواهان چیز‌های تازه و متفاوت هستند. برای من هم خیلی مهم است که در فلمها، کرکترهای متفاوتی بازی کنم.

وی در مورد طرفداران خود اظهار داشت: به حیث یک بازیگر باورم این است که بدون طرفدارانم هیچ چیز نیستم. فکر نمی‌کنم تا به امروز توانسته باشم زحمات آنها را جبران کرده باشم. اگر هنوز هم فعال هستم و بدون خستگی کار می‌کنم، به دلیل عشق و محبتی است که آنها نثارم می‌کنند. بدون تماشاگران سینما و طرفدارانم نمی‌توانستم موقعیت درجه یکی را که اکنون دارم، به دست بیاورم.

وی با اشاره به اینکه دوست دارد در فلم های بین المللی حضور داشته باشد گفت: فکر نمی‌کنم «استیون اسپیلبرگ» با یک فلم‌نامه منتظر من باشد! اصلاً فکر نمی‌کنم قرار باشد یک فلم خارجی و بین‌المللی به من پیشنهاد شود و از من بخواهند کرکتر مرکزی آن فلم باشم. به همین دلیل، ترجیح می دهم پادشاه صنعت سینمای هند باشم. در عین حال، از این بابت که در فلم‌های بین‌المللی بازی نمی‌کنم، ناراضی نیستم.

وی افزود: اگر بازیگران هندی بخواهند در  تولیدات بین‌المللی بازی کنند باید به سطح کار بازیگران خارجی برسند، بدون اینکه هویت و فرهنگ خود را از دست داده و فراموش کنند. حقیقت امر را بخواهید، نمی‌خواهم در یک فلم هالیوودی بازی کنم. ترجیح می‌دهم در یک فلم بین‌المللی که قصه‌ای عمومی و جهانی دارد و مناسب حال عموم تماشاگران در همه جای دنیا است، به ایفای نقش بپردازم.

پادشاه بالیوود در پاسخ به  این سوال خبرنگار نشریه تایمز ایندیا مبنی بر اینکه اگر بازیگر نمی‌شدید چه حرفه‌ای را انتخاب می‌کردید، گفت: شاید وارد کار تبلیغات می‌شدم و آگهی تبلیغاتی فلم‌های سینمایی را می‌ساختم. معلمی را هم خیلی دوست داشتم. خیلی دوست دارم تعلیم بدهم و کمک کنم تا بچه‌ها چیزهای تازه ای یاد بگیرند.

وی در پایان در مورد شهرت خود چنین گفت: برای چیزی حدود دو ساعت و نیم می‌توانم کنترل احساسات و عواطف مردم را دست‌های خودم بگیرم. آن ها را می‌خندانم و یا به گریه می‌اندازم. مردم در طول زمانی که مصروف تماشای فلمی از من هستند، ارتباطشان را با دنیای بیرون قطع می‌کنند و فقط متوجه کارهایی هستند که من انجام می‌دهم. این یک موهبت بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

«شاهرخ خان» بازیگری که شهرت او را از خانواده اش دور نکرد

«شاهرخ خان» چگونه پادشاه بالیوود شد؟

ع ا

نظر شما
ارسال نظر